03. 01. 2019

7. září byl zahájen příjem žádostí o dotaci na pořízení a instalaci nádrže na dešťovou vodu.

Podmínky pro získání dotace jsou stejné, jako v první vlně. Mezi podporované oblasti patří zachytávání a využívání srážkové vody pro zálivku zahrady v oblastech postižených suchem a akumulace srážkové vody pro splachování WC a zálivku zahrady pro stavby v celé ČR.

Na co získám dotaci a kolik

Oblast 1:

Zachytávání srážkové vody pro zálivku zahrady

  • Celková výše dotace bude činit až 20 000 Kč fixní část + 3 500 Kč/m3 nádrže, maximálně však 50 % z celkových způsobilých výdajů.
  • Finanční prostředky bude možné využít na pořízení a instalaci akumulační nádrže pro zachytávání srážkové vody, která bude následně využita pro zálivku zahrady.
  • Podpora bude poskytnuta pouze v lokalitách zasažených akutním nedostatkem vody
  • Podpora se vztahuje na stávající domy a nebude ji tedy možné čerpat pro novostavby

Oblast 2:

Akumulace srážkové vody pro splachování WC a zálivku zahrady

  • Výše dotace bude činit až 30 000 Kč fixní část + 3 500 Kč/m3 nádrže, maximálně však 50 % z celkových způsobilých výdajů.
  • Tyto finanční prostředky bude možné využít na pořízení akumulační nádrže pro zachytávání a hospodaření se srážkovou vodou, která bude následně využívána na splachování WC v domě a případné přebytky pro zálivku zahrady.
  • Podpora se vztahuje na stávající domy i novostavby na celém území ČR.


Jak podávat žádost

Příjem žádostí bude zahájen 7. 9. 2017 v 10:00 a bude probíhat až do vyčerpání alokovaných zdrojů. Žádost se podává elektronicky na webových stránkách www.dotacedestovka.cz  případně na kterémkoliv krajském pracovišti SFŽP. Žádost je možné vyřídit osobně, nebo na základě plné moci. Žádosti do programu je možné podat kdykoliv, před zaháením, v průběhu či po dokončení realizace. Aby však mohl být výdaj považován za způsobilý, musí být uskutečněn po datu vyhlášení programu (27. 4. 2017) a nesmí být starší než 1 rok v okamžiku podání žádosti. Informaci o přiznání či nepřiznání dotace by měl žadatel obdržet do 3 týdnů od podání žádosti. Žádat o dotaci mohou vlastníci a stavebníci bytových a rodinných domů určených k trvalému bydlení.

Jaké dokumenty budou potřeba k podání žádosti:

  • Vlastní internetová žádost
  • Odborný posudek zpracovaný dodavatelem systému či autorizovaným projektantem (zjednodušená projektová dokumentace s popisem stávajícího a navrhovaného řešení, základními výkresy a schématem zapojení, vyčíslení přínosů) 
  • Písemný souhlas spoluvlastníků domu (pokud je relevantní)
  • Doklad o akutním nedostatku vody v případě žádosti u stávajícího domu pouze na zálivku zahrady (oblast podpory č. 1)

Seznam suchých obcí


Vyplácení dotace

Dotace se vyplácí až po doložení dokončení realizace celého projektu, tedy žadatel si musí vše předfinancovat z vlastních zdrojů. Podání žádosti je možné před dokončením stavby domu, ale dotaci je možné vyplatit až po dokončení stavby (kolaudaci či souhlasu s užíváním). Předkládají se zejména faktury s doklady o úhradě a položkovým rozpočtem nebo smlouvou o dílo.

Nejnovější aktuality