OBCHODNÍ PODMÍNKY
obchodní korporace PKV PLUS s.r.o., se sídlem Opava, Kateřinky, Ratibořská 253/179, PSČ: 747 05, IČ: 25859137, zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, pod sp. zn. C 22727,
pro prodej a nákup zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese
-
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní korporace PKV PLUS s.r.o., se sídlem Opava, Kateřinky, Ratibořská 253/179, PSČ: 747 05, IČ: 25859137, zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě, pod sp. zn. C 22727 (dále také jako „prodávající“ a nebo „PKV PLUS“) upravují v souladu s ustanovením §§ 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále také jako „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále také jako „kupní smlouva“) uzavírané mezi PKV PLUS jako prodávajícím a jinou fyzickou či právnickou osobou jako kupujícím (dále také jako „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese https://www.pkvplus.cz (dále také jako „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká uzavřením kupní smlouvy, přičemž obchodní podmínky, které určují část obsahu kupní smlouvy, a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Obchodní podmínky podrobně upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího vzniklá na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s kupní smlouvou, a to v souladu občanským zákoníkem, a v souladu s dalšími obecně závaznými právními předpisy. Odchylná ujednání sjednaná v kupní smlouvě mají přednost před zněním těchto obchodních podmínek.
1.3. Obchodní podmínky jsou kupujícímu k dispozici v elektronické podobě před uzavřením kupní smlouvy, a jsou zveřejněny na webové stránce prodávajícího https://www.pkvplus.cz/obchodni-podminky.
1.4. Kupující uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že se před jejím uzavřením seznámil s těmito obchodními podmínkami, že obsahu obchodních podmínek zcela porozuměl, a že s nimi výslovně a bezvýhradně souhlasí.
1.5. Právní vztahy založené kupní smlouvou se vždy řídí právním řádem České republiky, a to bez ohledu na trvalé, přechodné nebo faktické bydliště nebo sídlo kupujícího. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
1.6. Znění obchodních podmínek může prodávající přiměřeně měnit, doplňovat či je nahradit novým zněním obchodních podmínek, a to zejména v souvislosti s obchodními, provozními, cenovými a regulačními opatřeními na straně prodávajícího. Změny jsou účinné zveřejněním obchodních podmínek na webové stránce. Tímto ujednáním však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
1.7. Kontaktní údaje prodávajícího jsou následující:
adresa provozovny: Opava, Kateřinky, Ratibořská 253/179, PSČ: 747 05
doručovací adresa: Opava, Kateřinky, Ratibořská 253/179, PSČ: 747 05
telefon: +420 777 567 262
email: eshop@pkvplus.cz
webové rozhraní: https://www.pkvplus.cz
Provozní doba webové stránky: 24 hodin denně, 7 dní v týdnu
Provozní doba infolinky: pondělí - pátek:7:30 – 15:30
Provozní doba provozovny: pondělí - pátek: 6:30 - 15:30 (letní provoz)
pondělí - pátek 6:30 – 15:00 (zimní provoz)
1.8. Kupující odesláním objednávky uvedené v článku 3.4. těchto obchodních podmínek potvrzuje, že se před odesláním objednávky pečlivě seznámil s těmito obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy, že zcela porozuměl jejich obsahu, a že s nimi bez výhrad souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky. Znění těchto podmínek obdrží kupující jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu, přičemž daňový doklad obsahující základní údaje smlouvy obdrží kupující při převzetí zboží nebo služby.
1.9. Tyto obchodní podmínky jsou jednak zobrazeny na webovém rozhraní obchodu, a jejich znění obdrží kupující jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu, čímž tedy je umožněna archivace a reprodukce obchodních podmínek kupujícím.
-
UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávky zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávky zboží rovněž bez registrace, a to přímo z webového rozhraní obchodu. Vždy však musí uvést povinné údaje o kupujícím dle článku 3.4 těchto obchodních podmínek.
2.2. Při registraci na webové stránce nebo při objednávání zboží bez registrace je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a kupující s takovým postupem výslovně souhlasí, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
-
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pro doručování v rámci území České republiky a Slovenské republiky.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. V objednávkovém formuláři kupující zejména uvede a/nebo označí:
3.4.1. pravdivé a úplné informace o kupujícím, nejméně jméno a příjmení, bydliště, doručovací adresu je-li odlišná od bydliště, emailovou adresu, telefonní kontakt, je-li kupující fyzickou osobou nepodnikající, resp. nejméně obchodní formu, sídlo, doručovací adresu je-li odlišná od adresy sídla, IČO a DIČ, emailovou adresu, telefonní kontakt, odpovědnou osobu, je-li kupující fyzickou podnikající osobou nebo osobou právnickou;
3.4.2. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu);
3.4.3. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.4. informace o nákladech spojených s dodáním zboží
(dále společně také jako „objednávka“).
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNÁVKA ZAVAZUJÍCÍ K PLATBĚ“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Objednávka kupujícího je návrhem na uzavření kupní smlouvy. Doručení objednávky kupujícího je neprodleně prodávajícím potvrzeno e-mailem na elektronickou adresu kupujícího uvedenou kupujícím v uživatelském účtu nebo v objednávce, což však ještě neznamená, že prodávající objednávku akceptoval a že byla uzavřena kupní smlouva. Samotná kupní smlouva je uzavřena až okamžikem, kdy prodávající závazně akceptuje objednávku kupujícího formou emailové zprávy zaslané na elektronickou adresu kupujícího uvedenou v uživatelském účtu nebo v objednávce; to neplatí u objednávek s individuální cenou dopravy, u kterých je kupní smlouva uzavřena až okamžikem, kdy kupující akceptuje cenovou nabídku prodávajícího zahrnující cenu individuální dopravy, kdy takovou cenovou nabídku prodávající zašle kupujícímu v reakci na jeho objednávku.
3.8. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky a reklamační řád je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Před podáním objednávky může kupující zkontrolovat a měnit vstupní údaje v ní obsažené, které do objednávky vložil.
3.9. Prodávající si vyhrazuje právo neuzavřít kupní smlouvu v těchto případech:
3.9.1. zboží není na skladě – v případě, že zboží objednané kupujícím už není na skladě, prodávající navrhne alternativní řešení formou dodání jiného zboží pro kupujícího. Pokud kupující nesouhlasí se změnou objednávky, je objednávka automaticky zrušena;
3.9.2. falešná objednávka – jako falešná je označena objednávka v případě, že obsahuje nesmyslná data (není-li ji možné doručit), adresát o ní neví (hloupé žerty) nebo s ní nesouhlasí (v případě ověřování objednávky). V takovém případě se prodávající pokusí spojit se e-mailem či telefonem s kupujícím a vyjasnit vzniklou situaci;
3.9.3. zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží – pokud kupující nesouhlasí se změnou objednávky, kterou mu prodávající navrhne, je objednávka automaticky zrušena;
3.9.4. kupující objednává více než 15 kusů jednoho výrobku – v případě, že má kupující zájem o více než 15 kusů jednoho výrobku, je potřebné předem kontaktovat prodávajícího emailem a domluvit se na možnostech a podmínkách prodeje.
3.10. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.11. Kupní smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá zboží, které je předmětem kupní smlouvy (včetně dokladů vztahujících se ke zboží), a umožní mu nabýt vlastnické právo ke zboží, a kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.
3.12. Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo ke zboží do doby řádného a včasného zaplacení kupní ceny, a proto si prodávající s kupujícím ujednali, že se kupující stane vlastníkem teprve úplným zaplacením kupní ceny a nákladů spojených s dodáním zboží kupujícímu.
3.13. Prodávající splní povinnost odevzdat věc kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí.
3.14. Má-li prodávající zboží odeslat kupujícímu prostřednictvím dopravce, a kupující se spotřebitelem, odevzdá prodávající zboží kupujícímu, až jakmile zboží dopravce předá kupujícímu; to však neplatí, pokud si kupující vymíní zvláštní způsob přepravy. Má-li prodávající zboží odeslat kupujícímu, který není spotřebitelem, odevzdá zboží kupujícímu jeho předáním prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího a umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci.
3.15. Není-li ujednáno, jak má být zboží zabaleno, zabalí prodávající zboží podle zvyklostí; nejsou-li, pak způsobem potřebným pro uchování zboží a jeho ochranu. Stejným způsobem opatří prodávající zboží pro přepravu.
3.16. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího převzetím zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího také tehdy, nepřevezme-li kupující zboží, ač mu s ním prodávající umožnil nakládat. Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
3.17. Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 20,- Kč, maximálně však 10.000,- Kč. Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodávající oprávněn vůči kupujícímu jednostranně započíst na výtěžek prodeje.
-
CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
4.1.1. v hotovosti nebo platební kartou na pokladně prodávajícího na adrese provozovny;
4.1.2. v hotovosti nebo platební kartou na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
4.1.3. bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 4488915359/0800, vedený u České spořitelny a.s. (dále jen „účet prodávajícího“); pro tento případ bere kupující na vědomí, že zboží bude odesláno až po připsání kupní ceny za zboží na shora uvedený bankovní účet prodávajícího;
4.1.4. bezhotovostně online platební kartou nebo online bankovním převodem prostřednictvím platebního portálu, když uvedené platební metody jsou napojeny na platební bránu společnosti ComGate Payments, a.s., která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních a kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadá kupující pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti ComGate Payments, a.s., přičemž tyto citlivé údaje s prodávajícím uvedená společnost nesdílí, prodávající k nim neemá přístup a neneseme žádnou zodpovědnost za jejich případné zneužití; pro tento případ prodávající odesílá zboží kupujícímu poté, co obdrží potvrzení o provedené platbě ze strany ComGate Payments, a.s., přičemž potvrzení o platbě obdrží i kupující. Prodávající uvádí kontaktní údaje na společnost ComGate Payments, a.s. včetně telefonního čísla a e-mailové adresy pro případné reklamace nebo dotazy k platbám na straně kupujícího: ComGate Payments, a.s., se sídlem Hradec Králové, Gočárova třída 1754/48b, PSČ: 500 02, IČ: 279 24 505, DIČ: CZ27924505, telefon: +420 228 224 267
e-mail: podpora@comgate.cz, webové stránky: https://www.comgate.cz.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením, přepravou a dodáním zboží ve smluvené výši. Náklady spojené s dodáním zboží se liší podle zvoleného poskytovatele přepravy a způsobu úhrady ceny zboží. Ceník přepravy prodávající zveřejňuje na webové stránce a kupující uzavřením kupní smlouvy potvrzuje, že se s ním před uzavřením kupní smlouvy seznámil a že s ním bez výhrad souhlasí. V případě osobního odběru zboží v provozovně prodávajícího jsou náklady na balení a přepravu 0,- Kč. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Všechny ceny jsou ceny smluvní. Není-li výslovně v kupní smlouvě uvedeno něco jiného, instalace ani montáž zboží není součástí kupní ceny, resp. není předmětem kupní smlouvy.
4.4. V případě platby tzv. dobírkou v hotovosti či platební kartou je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby bankovním převodem je kupní cena splatná nejpozději do tří (2) pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy a závazek kupujícího uhradit kupní cenu jen splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího; kupující je povinen platbu řádně označit nejméně uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby online platební kartou nebo online bankovním převodem prostřednictvím platební brány společnosti ComGate Payments, a.s., je kupní cena splatná okamžitě provedením platby.
4.5. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (srov. článek 3.6. těchto obchodních podmínek), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.6. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.7. Stran plateb prováděných na základě kupní smlouvy vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
4.8. Akční ceny platí do vyprodání zásob zboží nebo po dobu časově určenou.
-
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v článku 5.1. těchto obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující, který je spotřebitel, v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy bez udání důvodu odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupit od kupní smlouvy lze i kdykoliv před dodáním zboží. Právo odstoupit od kupní smlouvy však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu alespoň odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, který je dostupný zde PDF-ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY.], není to však jeho povinností. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zaslat na adresu sídla prodávajícího: PKV PLUS s.r.o., Opava, Kateřinky, Ratibořská 253/179, PSČ: 747 05, či na adresu elektronické pošty prodávajícího eshop@pkvplus.cz.
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle článku 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí kupující prodávajícímu vrátit nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy kupujícím. Zboží kupující vrátí kompletní, včetně dokladů vztahujících se ke zboží, nejlépe v původním obalu, přičemž zboží nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. V případě zaslání (=vrácení) zboží poštou kupující v zásilce uvede údaje nutné pro identifikaci zboží a kupujícího (údaje o kupujícím, číslo objednávky nebo číslo faktury, nebo kopii některého z těchto dokladů) a údaje nutné pro vrácení kupní ceny (ideálně číslo bankovního účtu).
5.4. V případě odstoupení od smlouvy dle článku 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícímu, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal; nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a jednostranně jej započíst oproti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím. Prodávající si také vyhrazuje právo od kupní smlouvy odstoupit, stane-li se plnění nemožným.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
-
PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1. Zboží je dodáváno kupujícímu buď Českou poštou, s.p., nebo prodávajícím určenou přepravní společností, ledaže má u vybraného zboží kupující možnost si přepravce vybrat.
6.2. Cena přepravy zboží se sjednává dle aktuálního ceníku přepravy zveřejněného v okamžiku provedení objednávky na webové stránce internetového obchodu.
6.3. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.4. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.5. V případě, že zboží je na skladě, zavazuje se prodávající zboží vyexpedovat nebo předat dopravci k přepravě pro kupujícího do pěti (5) pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy, a úhrady kupní ceny, nemá-li být uhrazena formou dobírky. Dodací lhůta je zpravidla čtyřicet osm (48) hodin od předání zásilky přepravci. Kupující svou objednávkou přijímá tyto dodací podmínky. Pokud prodávající z mimořádných důvodů nebude moci dodací lhůty dodržet, neprodleně to oznámí kupujícímu a vyžádá si jeho souhlas se změnou dodací lhůty. Pokud kupující se změnou dodací lhůty nesouhlasí, objednávka je projeveným nesouhlasem kupujícího zrušena.
6.6. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.7. Kupující je povinen bezprostředně při převzetí zboží překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky, poškození krabice) dle přiloženého přepravního listu a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky, nebo ji převzít s výhradou poškození. V takovém případě je nutné sepsat s přepravcem reklamační protokol, pod který se oba, jak kupující, tak přepravce podepíší.
-
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními §§ 1914 až 1925, §§ 2099 až 2127), a dále ust. §§ 2158 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je-li kupujícím spotřebitel.
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly (popis, druh a množství, jakož i jakost, funkčnost a jiné ujednané vlastnosti), a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, nebo k účelu, pro který ji kupující výslovně požaduje,
7.2.3. je zboží dodáno v odpovídajícím množství, míře, hmotnosti a jakosti, a že je dodáno s ujednaným příslušenstvím, opatřeno pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci,
7.2.4. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů,
7.2.5. zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Je-li kupující spotřebitel, může v případě vady zboží požadovat odstranění vady. Podle své volby může kupující požadovat buď dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by mělo zboží bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
7.4.1. prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. (1) a (2) občanského zákoníku,
7.4.2. se vada projeví opakovaně,
7.4.3. je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
7.4.4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Ustanovení § 2110 a 2111 občanského zákoníku se nepoužijí.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
7.5. Není-li kupující spotřebitel, a vadné plnění představuje nepodstatné porušení kupní smlouvy, má kupující právo na opravu věci nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Prodávající se zavazuje oprávněné reklamace vyřešit bezplatným odstraněním závady na zboží. Odstranění závady je dle typu zboží realizováno opravou věci, dodáním chybějící části, výměnou zboží, výměnou vadného dílu, případně odstraněním závady v servisním středisku.
Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
V případě, že kupující nemůže věc používat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti, nebo od smlouvy odstoupit.
7.6. Není-li kupující spotřebitel, a vadné plnění představuje podstatného porušení kupní smlouvy, může kupující požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené (jestliže se vada týká jen určité součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu této součásti), nebo může požadovat opravu vadné věci, přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Podstatným porušením kupní smlouvy je takové porušení kupní smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady; nezvolí-li si právo z vadného plnění včas, potom má práva z vadného plnění jakoby se jednalo o nepodstatné porušení smlouvy. Provedenou volbu práva z vadného plnění nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
V případě, že kupující neuplatní právo na dodání nové věci, výměnu součásti, opravu věci, nebo neodstoupí od smlouvy, může při vzniku práva z vady požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Právo na přiměřenou slevu z kupní ceny má i v případě, že prodávající nemůže dodat novou věc, vyměnit součást věci, věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy činilo kupujícímu značné obtíže; to platí za předpokladu, že kupující neuplatnil právo, které by bylo s tímto postupem v rozporu.
Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.
7.7. Kupující, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit práva z vadného plnění ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. Projeví-li se vada ve lhůtě do dvanácti (12) šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (na prodávajícím je pak, aby doložil, že zboží vadné nebylo), ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Kupující zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po jeho převzetí v souladu s § 2104 občanského zákoníku (nejpozději do 24 hodin po jeho převzetí) a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství.
7.8. Neoznámil-li kupující prodávajícímu vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání zboží.
7.9. Práva z vad spočívající v odstoupení od smlouvy nebo dodání nové věci se kupující nemůže domáhat, pokud nemůže věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, ledaže
7.9.1. došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
7.9.2. použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
7.9.3. nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
7.9.4. prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
7.10. Práva z vad se nemůže kupující domáhat, pokud vada vznikla po předání zboží.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu nebo sám vadu způsobil.
Práva z vad se kupující nemůže domáhat, pokud vada vznikla (i) běžným opotřebením zboží v důsledku používání zboží, (ii) nevhodným používáním zboží, nešetrným zacházením nebo násilným mechanickým poškozením zboží, (iii) nedodržením montážního návodu nebo pokynů stanovených výrobcem či distributorem pro instalaci či zapravení zboží do terénu, (iv) neodborným zacházením, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží, (v) provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce či prodávajícího nebo (vi) v důsledku živelných pohrom (vodou, ohněm, bleskem, mrazem, větrem) nebo v důsledku jiných vnějších vlivů (např. nestabilita elektrické sítě apod.).
Práva z vad se kupující rovněž nemůže domáhat u věci prodávané za nižší cenu ohledně vady, pro kterou byla nižší cena ujednána, a v případě opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
7.11. Poskytuje-li výrobce zboží záruku za jakost zboží nebo jeho části nad rámec občanského zákoníku, je tato skutečnost uvedena v popisu zboží v internetovém obchodě nebo ji kupujícímu prodávající sdělí na základě jeho dotazu. Prodávající neposkytuje žádné další garance a záruky kromě záruk, které nad rámec zákona poskytují výrobci některého zboží.
7.12. Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady, uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese PKV PLUS s.r.o., se sídlem Opava, Kateřinky, Ratibořská 253/179, PSČ: 747 05, nebo na elektronické adrese eshop@pkvplus.cz.
7.13. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy jednak prodávající obdržel od kupujícího řádnou reklamaci vadného zboží a současně kdy vadné zboží k posouzení od kupujícího obdržel (ledaže prodávající rozhodne o tom, že k posouzení reklamace nepotřebuje zboží fyzicky obdržet, a posoudí jej např. na základě zaslaných fotografií nebo jiným způsobem).
7.14. Reklamace je uplatněna řádně, pokud je uplatněna včas, a pokud kupující uvede alespoň (a) označení zboží, které reklamuje, (b) označení kupujícího, (c) co nejpodrobnější popis vady a způsob, jak se vada projevuje, (d) způsob, jaká práva z vadného plnění uplatňuje.
7.15. Při uplatnění reklamace musí kupující doložit k reklamovanému zboží zejména originál nebo kopii vydaného prodejního dokladu. Nepředloží-li kupující v okamžiku reklamace prodejní doklad, je povinen prokázat bez své právo k reklamované věci, stejně jako skutečnost, že reklamované zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a dobu, kdy k zakoupení zboží, případně jeho převzetí došlo.
7.16. Kupující je při reklamaci povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo z vady si zvolil. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
7.17. O reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do tří (3) pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak, ledaže s ohledem na technologický postup při posouzení vady v servisním středisku výrobce není objektivně možné reklamaci v této lhůtě vyřídit. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
7.18. Poskytuje-li výrobce zboží záruku za jakost a v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, může kupující uplatnit právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy, namísto u prodávajícího. V případě, že není možné zajistit opravu tímto způsobem, zajistí opravu prodávající. Seznam servisních středisek najde kupující v záručním listu nebo na samostatné příloze u záručního listu, příp. ho sdělí pracovníci na zákaznické lince.
7.19. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu poštovného v nutné výši (náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací). V případě zjevně neoprávněné reklamace nemá kupující, který je spotřebitel, nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodávající nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou zjevně bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv).
7.20. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy kupující uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání; případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Výše uvedená potvrzení mohou být vydána rovněž zasláním e-mailu na elektronickou adresu kupujícího či pomocí SMS zprávy Pro případ zamítnuté reklamace prodávající kupujícímu vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
7.21. Opravené nebo vyměněné zboží bude připraveno k osobnímu vyzvednutí nejpozději 30. den ode dne uplatnění reklamace v místě jejího uplatnění, nebude-li mezi kupujícím a prodávajícím ujednáno jinak. Při nevyzvednutí opraveného nebo vyměněného zboží do 30 dnů po termínu ukončení opravy nebo při nevyzvednutí zboží v případě neoprávněné reklamace, může být kupujícímu účtováno skladné ve výši 25,- Kč včetně DPH za každý započatý kalendářní den. Prodávající je oprávněn zboží nevydat, dokud nebude uhrazena celá částka za opravu, případně skladné. V případě, že tato částka převýší aktuální prodejní cenu zboží je prodejce oprávněn zboží prodat a vzniklé náklady takto pokrýt.
7.22. Při dodání nového zboří (výměna vadného zboží) vrátí kupující prodávajícímu na náklady prodávajícího vadné zboží původně dodané.
-
DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží až úplným zaplacením celé kupní ceny, přičemž toto ujednání má povahu výhrady vlastnického práva ve smyslu ust. §§ 2132 a násl. občanského zákoníku.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Než přistoupí k mimosoudnímu řešení sporu, je kupující oprávněn kontaktovat prodávajícího za účelem vyřešení nastalé situace smírnou cestou, a to na kontaktních údajích, které jsou uvedené v článku 1.7 těchto obchodních podmínek. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/. Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na soud.
8.4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.5. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.
8.6. Kupující není oprávněn při využívání webové stránky a/nebo webového rozhraní internetového obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webové stránky a/nebo webového rozhraní internetového obchodu. Zejména není kupující oprávněn
8.6.1. používat programy či technologie, které jsou třeba jen způsobilé k neoprávněnému zásahu a/nebo zneužití webové stránky a/nebo webového rozhraní internetového obchodu (např. malware, spyware apod.);
8.6.2. zpracovávat automatizovaně data ani jiným obdobným způsobem vytěžovat či zužitkovávat webovou stránku a/nebo webového rozhraní internetového obchodu, stejně jako přetěžovat je automatizovaným používáním;
8.7. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.
8.8. Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.
8.9. Kupující na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
-
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
9.1. Ochrana osobních údajů je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platné znění, zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, v platném znění, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále také jako „GDPR“).
9.2. Prodávající informuje kupujícího, že v souladu s nařízením GDPR pro účely řádného plnění kupní smlouvy a pro účely zajištění efektivní komunikace, v nezbytném rozsahu shromažďuje a zpracovává osobní údaje uvedené v kupní smlouvě a dále veškeré osobní údaje spojené s plněním dle kupní smlouvy. Kupující bere na vědomí, že zpracování osobních údajů je nezbytným požadavkem k uzavření a plnění kupní smlouvy. Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávané zejména po celou dobu platnosti kupní smlouvy a dále po dobu nutnou pro jejich archivaci a pro výkon práv a plnění povinností dle kupní smlouvy, a to vše v souladu s příslušnými právními předpisy. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem. Podrobnosti jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů, které jsou zveřejněny na webové stránce internetového obchodu - https://www.pkvplus.cz/informacni-oznameni-o-zpracovani-osobnich-udaju
9.3. Nezvolí-li si kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení. Nezvolí-li si kupující jinou variantu, souhlasí s ukládáním tzv. cookies. Podrobnosti jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů, které jsou zveřejněny na webové stránce internetového obchodu.
-
DORUČOVÁNÍ
10.1. Jakékoliv sdělení či dokument, jenž má nebo může být doručen podle kupní smlouvy, lze doručit osobně, doporučeným dopisem, datovou schránkou nebo na kontaktní emailovou prodávajícího uvedenou v článku 1.7. těchto obchodních podmínek a elektronickou adresu kupujícího sdělenou prodávajícímu při uzavírání kupní smlouvy (srov. článek 3.5. těchto obchodních podmínek) resp. na jinou poštovní nebo elektronickou adresu, která bude po uzavření kupní smlouvy prokazatelně oznámena druhé smluvní straně; projevy vůle směřující (i) k uplatnění nároků ze kupní smlouvy, a (ii) k jednostrannému odstoupení od kupní smlouvy, však musí být vždy učiněny v písemné formě; písemná forma je zachována, je-li projev vůle učiněn datovou zprávou prostřednictvím datové schránky nebo prostřednictvím elektronické komunikace na v tomto článku uvedené emailové adresy smluvních stran (dále také jako „Elektronické adresy“). Má-li prodávající pochybnosti o nově sdělené Elektronické adrese kupujícího, je oprávněn doručovat na stávající Elektronickou adresu, dokud mu kupující jeho pochybnosti nevyvrátí.
10.2. Smluvní strany výslovně souhlasí se zasíláním veškeré korespondence na své Elektronické adresy, a výslovně označují tento způsob komunikace jako preferovaný způsob komunikace mezi smluvními stranami.
10.3. Smluvní strany se zavazují si neprodleně oznámit změnu Elektronické adresy, jakož i fyzické adresy pro doručování, stejně jako změnu dalších údajů podstatných pro plnění práv a povinností vyplývajících z kupní smlouvy. Současně se smluvní strany zavazují učinit všechna potřebná opatření k řádnému přebírání a vyzvedávání vzájemné korespondence. Porušení těchto povinností jde k tíži smluvní strany, která povinnosti porušila.
10.4. Smluvní strany si ujednaly, že jakékoliv sdělení či dokument budou považovány za doručené
10.4.1. pokud je doručováno osobně, v okamžiku doručení, a to i když druhá smluvní strana odmítne sdělení či jiný dokument převzít,
10.4.2. pokud je doručováno doporučenou poštou nebo datovou schránkou, deset (10) kalendářních dnů poté, co bylo doručovatelem poštovních služeb vystaveno potvrzení o odeslání písemnosti, a to i tehdy, pokud se druhá smluvní strana neseznámila s obsahem písemnosti bez ohledu na důvod neseznámení, přičemž desátý den bude považován za den doručení písemnosti,
10.4.3. pokud je doručováno na Elektronickou adresu, sedmdesát dva (72) hodin po odeslání, jestliže je doručováno v pracovní den, event. po uplynutí sedmdesáti dvou (72) hodin počítaných od počátku následujícího pracovního dne, jestliže je doručováno v den, který není dnem pracovním.
-
SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Právní vztahy založené kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami, stejně jako jakékoliv vztahy založené mezi prodávajícím a kupujícím, se řídí právním řádem České republiky, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. Pokud právní vztahy založené kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami obsahují mezinárodní (zahraniční) prvek, pak se výslovně sjednává, že i tak se tyto právní vztahy řídí právním řádem České republiky, to vše pokud mezinárodní smlouva nestanoví jinak. Tímto ujednáním nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
11.2. Je-li nebo stane-li se některé ujednání kupní smlouvy neplatným nebo neúčinným pro rozpor s platnou právní úpravou, nedotýká se tato skutečnost platnosti nebo účinnosti zbývajících ujednání kupní smlouvy, s výjimkou případů, kdy z povahy kupní smlouvy či jejího obsahu vyplývá, že takové ujednání nelze oddělit od ostatního obsahu kupní smlouvy. Smluvní strany se zavazují neprodleně nahradit neplatné či neúčinné ujednání ujednáním platným a účinným nebo učinit vše potřebné pro to, aby bylo dosaženo stejného výsledku, který byl zamýšlen neplatným či neúčinným ujednáním.
11.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Kupujícímu je společně s potvrzením objednávky odeslána na jeho kontaktní emailovou adresu faktura a tyto obchodní podmínky.
11.4. Případné spory mezi smluvními stranami vyplývající z kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní vzniklé budou řešeny v prvé řadě dohodou smluvních stran. Pokud nedojde k dohodě, je k projednání takových sporů příslušný obecný soud té které Smluvní strany.
11.5. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
11.6. Obchodní podmínky (včetně dokumentů, na které odkazují) jsou platné a účinné od 1. 3. 2025 a ruší předchozí znění obchodních podmínek, včetně všech jejich součástí a dokumentů, na které předchozí obchodní podmínky odkazovaly, přičemž jsou k dispozici v tištěné podobě v sídle prodávajícího nebo v elektronické podobě na webové stránce https://www.pkvplus.cz.
V Opavě, dne 01. 03. 2025